23. februar 2012

Jeg har min hest, jeg har min lasso...

 Redskaberne jeg bruger til at lave heste med.
 Først rulles en klump til kroppen, derefter fire lige store klumper til benene. Jeg sætter tandstikkere i dem, så står de bedre og mere stabilt, synes jeg.
 Jeg klistrer dem sammen med en smule vand, og lader det bare lufttørre. Det er en god ide, at have en lille plade eller lign., man kan arbejde med hesten/figuren på. Så er det nemmere at flytte rundt med den, uden hele tiden at røre ved den.
 Til hovedet trilles endnu en kugle, en smule aflang. Der laves fire huller. De øverste er til ørerne, og de andre er til øjnene. Den hvide ting i panden (husker altså ikke hvad det hedder på en hest) har jeg blot skåret i fri hånd, og sat fast med en smule vand.
 Et øre bliver til. Rul en lille kugle, gør den en smule aflang, lav en fordybning med dit værktøj og spids det til sidst til med fingrene.
 Pensl ørehullet med en smule vand, og sæt øret fast. Brug et spidst værktøj, så det kommer til at sidde ordentligt fast. De små hvide kegler der ligger ved siden af, er øjnene.
 De sættes fast på samme måde som ørerne. Bagefter maler jeg det sorte, med en fødevarepen.
 Sadlen laves i fri hånd. Et aflangt stykke fondant gøres rundt i enderne og siderne. Jeg bruger en rund udstikker til det. Derefter laves der "syninger" i kanten og tilsidst sættes en stjerne på. Jeg bruger en lille stjerneplunger. Stigbøjlerne er blot små stykker fondant, der sættes fast på bagsiden af sadlen.
Snuden er et stykke rundt fondant, hvorpå jeg har præget næsebog (med en skrivetyl) og lavet en glad mund med et spidst værktøj. Grimen (seletøjet) er lavet med sugarcraftgun, og det samme gælder håret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...